Chór Canticum Iubilaeum
Lista członków.


Dyrygent Chóru: Marek Michalik


Sopran

  1. Banaś Dorota
  2. Drożdżak Genowefa
  3. Franczyk Zuzanna
  4. Janczy Karolina
  5. Hutek Karolina
  6. Jędrzejek Dorota
  7. Koczanowicz Iwona
  8. Lachor Marta
  9. Młynarczyk Anna
  10. Pietryga Katarzyna
  11. Szewczyk Alina
  12. Turkiewicz Julia
  13. Widomska Maria
  14. Wojtas Maria

Alt

  1. Bieda Małgorzata
  2. Bugajska Renata
  3. Bujak Julia
  4. Janowska Marzena
  5. Kowalczyk Kinga
  6. Kurczab Maria
  7. Majeran Ewelina
  8. Majerska Krystyna
  9. Michalik Agnieszka
  10. Natanek Barbara
  11. Pajor Edyta
  12. Pałka Zofia
  13. Tokarczyk Krystyna
  14. Wieczorek Agnieszka
Tenor

  1. Kądziołka Grzegorz
  2. Myszka Kacper
  3. Nastałek Józef
  4. Pałka Jacek
  5. Purczyński Tomasz
  6. Szewczyk Henryk
  7. Ślazyk Dominik
  8. Michalik Paweł

Bas

  1. Kazana Andrzej
  2. Król Leszek
  3. Młynarczyk Krzysztof
  4. Michalik Piotr
  5. Opioła Kamil
  6. Pieniążek Leszek
  7. Sułkowski Stanisław
  8. Waktor Bartłomiej
  9. Włodarczyk Marcin

Współpracują z chórem wokaliści:

Jadwiga PostrożnaJadwiga Postrożna – mezzosopran
Doktor sztuki w dziedzinie wokalistyki. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu - klasa dr hab. Tadeusza Pszonki. Brała udział w kursach mistrzowskich w Polsce i za granicą gdzie pod kierunkiem m. in. Heleny Łazarskiej i Teresa Żyli-Gary doskonaliła swój wokalny warsztat. Laureatka I nagrody na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Andrzeja Hiolskiego w Kudowie Zdroju (2013), III nagrody na XIV Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011), finalistka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego dla Młodych Śpiewaków Operowych im. Borisa Christoffa w Sofii (2009) oraz VII Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie (2010), I nagrody w IV Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej (2007), a także wielu innych wyróżnień i nagród. Za szczególne osiągnięcia artystyczne otrzymała wielokrotnie stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a także Małopolskiej Fundacji Stypendialnej. Debiutowała na scenie Opery Dolnośląskiej w 2005 roku partią III Damy w operze Czarodziejski Flet W. A. Mozarta. Współpracuje m. in. z Filharmonią Wrocławską, Filharmonią Kaliską, perą Bałtycką w Gdańsku, Teatrem Muzycznym "Capitol". Na scenie tych teatrów można ją było oglądać m. in. w: operze The Little Sweep B. Brittena, Jaś i Małgosia E. Humperdincka, Baron Cygański J. Straussa, Czarodziejski Flet W. A .Mozarta oraz w wielu innym mezzosopranowych rolach. Od sezonu 2011/2012 jest solistką Opery Wrocławskiej, gdzie można ją było zobaczyć m. in. w roli Kończakówny w megawidowisku Kniaź Igor A. Borodina, a także w roli III Damy w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta oraz Flory w Traviacie G. Verdiego. Brała udział w festiwalach m. in: Vratislavia Cantans we Wrocławiu, Sommerfestspiel w Xanten (Niemcy), Lago di Grada Music Festival (Włochy), Letnim Festiwalu Operowym w Krynicy-Zdroju oraz Festiwalu Pieśni Kompozytorów Polskich w Warszawie. W jej repertuarze oratoryjnym znajdują się partie altowe oraz mezzosopranowe z dzieł największych kompozytorów tego gatunku. Koncertowała m. in. w Bułgarii, Włoszech, Rosji, Chinach, Niemczech, Austrii, Słowacji, Węgrzech, Szwajcarii. Od wielu lat współpracuje z Chórem Mieszanym Canticum Iubilaeum z Limanowej oraz Chórem Ars Cantandi z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu śpiewając partie solowe, a także prowadząc warsztaty wokalne. Współpracuje z wieloma znanymi dyrygentami i reżyserami z Polski i Niemiec. W Operze Wrocławskiej można ją oglądać m. in w roli Dalili w operze Samson i Dalila C. Saint-Seansa, Santuzzy w Cavallerii Rusticanie P. Mascagniego, Cześnikowej w Strasznym Dworze S. Moniuszko, Diakonisy w Królu Rogerze K. Szymanowskiego, Frumy Sarah w Skrzypku na dachu J. Bock`a i wielu innych.

Piotr BrajnerPiotr Brajner - bas

Urodzony 1988 w Limanowej, po ukończeniu klasy matematyczno – informatycznej w ZS nr 1 w Limanowej rozpoczął studia na wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie ad. Radosława Żukowskiego. Brał udział w kursach wokalnych prof. Ryszarda Karczykowskiego, doc. Marka Rzepki, prof. Paula Esswooda, prof. Evy Blahovej i prof. Petera Tschaplika. W roku 2009 jako chórzysta brał udział w produkcjach Opery Wrocławskiej: G. Verdi – Aida – Regensburg, Niemcy i G. Verdi – Nabucco – Xanten, Niemcy. Wtedy też dołączył do grupy In Antis, z którą wziął udział w produkcji G.F. Händel, Karol Nepelski – Giulio Cesare in Egitto. W 2011 roku wykonał partię Don Alfonsa w operze Cosi fan tutte W.A. Mozarta oraz partię Pijanego Poety w operze The Fairy Queen H. Purcella. W roku 2012 wystąpił na deskach Opery Krakowskiej w partiach Sarastra i Sprechera w operze Czarodziejski Flet W.A. Mozarta. W tymże roku uzyskał tytuł magistra sztuki.

Marcin Wasilewski-KrukMarcin Wasilewski-Kruk - Dyrygent, wokalista, pedagog
Ukończył Akademię Muzyczną w Krakowie na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej. Wieloletni wokalista Capelli Cracoviensis. Współtwórca Collegium Zieleński, zespołu założonego w celu nagrania dzieł wszystkich Mikołaja Zieleńskiego oraz propagowania jego twórczości. Założyciel i kierownik muzyczny Scholi Gregoriańskiej Katedry Wawelskiej. Współtworzył Chór Mieszany Katedry na Wawelu, obecnie jest drugim dyrygentem Katedry. Od 2012 roku przewodniczy Scholi Gregoriańskiej Zakonu Paulinów w Krakowie. Wykładowca Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie oraz WSD Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie. Prowadzi warsztaty oraz indywidualne zajęcia z emisji głosu dla zespołów wokalnych i chórów m.in. Chóru Mieszanego Katedry na Wawelu, Chóru Psalmodia, Chóru Canticum Iubilaeum z Limanowej, Federacji Cecilianum. Jako wokalista współpracował z wieloma zespołami i artystami m.in. The Hilliard Ensemble, Les Musiciens du Louvre Grenoble, Chór Polskiego Radia, Chór Filharmonii Krakowskiej, Marc Minkowski, Paul Goodwin, Marek Toporowski, Krzysztof Penderecki, Henryk Mikołaj Górecki. W latach 1999, 2002, 2006 pełnił funkcję kantora podczas liturgii sprawowanych na krakowskich błoniach przez Ojca Świętego Jana Pawła II, Benedykta XVI oraz Ingresu Kardynała Stanisława Dziwisza. W 2010 roku pełnił funkcję psałterzysty podczas mszy św. pogrzebowej pary prezydenckiej Lecha i Marii Kaczyńskich. Od 2011 roku wykładowca organizowanej przez naszą Fundację Szkoły Kantorów, gdzie prowadzi zajęcia z emisji głosu i prowadzenia scholi. Prowadzi także zajęcia w sekcjach podczas Warsztatów Muzyki Niezwykłej (w 2013, 2014, 2015 r.).

Jolanta Pawlikowska dr Jolanta Pawlikowska (Kowalska) – sopran
trzykrotna Stypendystka Ministra Kultury (2004/05, 2005/06, 2006/07), Miasta Krakowa (Stypendium „Twórcze”, 2009) oraz programu „Młoda Polska” (2009).Ukończyła z wyróżnieniem zarówno Akademię Muzyczną w Krakowie ( klasa śpiewu ad. II st. Agnieszki Monasterskiej) jak też studia podyplomowe w Guildhall School of Music&Drama w Londynie. Uczestniczka kursów mistrzowskich m.in.: Heleny Łazarskiej, Teresy Żylis-Gara, Paula Esswooda, Barbary Schlick. Jest laureatką pierwszej nagrody Międzynarodowych Konkursów: Bach Singer’s Prize w Londynie (2008) oraz The Thelma King (2009). Laureatka III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (2011). Otrzymała Nagrodę Fundacji Bach-Marschall na Międzynarodowym Konkursie im. J. S. Bacha w Lipsku (2008), Nagrodę „Jurica Murai Prize” za najlepszą interpretację na 39th Festiwalu „Varaždin Baroque Evenings” (Chorwacja, 2009), a także wyróżnienia m.in. na Mozartowskim Konkursie Wokalnym w Londynie (2008). Współpracowała z Krakowską Operą Kameralną, a od 2003 r. jest członkiem Zespołu Capella Cracoviensis. Występowała z dyrygentami t.j.: Andrew Parrott, Ralf Sochaczevsky, Anthony Ford, Paul Esswood, Andreas Spering, David Shemer. W październiku 2011 wystąpiła na festiwalu Opera Rara w „Alcinie” G.F. Haendla, który poprowadził Marc Minkowski z towarzyszeniem orkiestry Les Musiciens du Louvre-Grenoble.

Współpracują z chórem organiści:

Zygmunt KokoszkaZygmunt Kokoszka
Urodził się 2.04.1977 r. w Krakowie w rodzinie o tradycjach muzycznych. Naukę gry na organach rozpoczął w 1990 r. w Państwowym Liceum Muzycznym im. F. Chopina w Krakowie w klasie mgr Zbigniewa Indyka, którą ukończył z wyróżnieniem w 1996 r. W latach 1996 - 2003 odbył studia na Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie organów prof. Mirosławy Semeniuk-Podrazy, które ukończył z wyróżnieniem. Jest laureatem IV miejsca i nagrody za najlepiej wykonany utwór z Tabulatury Oliwskiej na IV Międzynarodowym Konkursie im. J. P. Sweelincka w Gdańsku (2000 r.). Brał także udział w międzynarodowych konkursach organowych w Gdańsku (1997 r.), w Wilnie (1999 r.), oraz w Saint-Maurice w Szwajcarii (2001 r.). Czynnie uczestniczył w licznych kursach interpretacji muzyki organowej w Polsce i w Niemczech, prowadzonych przez najwybitniejszych wirtuozów gry organowej, m.in.: Guy Boveta, Herberta Wulfa, Ludgera Lohmanna, Juliana Gembalskiego, Haralda Vogla, Martina Haselboecka, Oliviera Latry, Jeana Pierre’a Lecoday, Jamesa Davida Christie, Ewalda Kooimana. Koncertował w kraju (Kraków, Warszawa, Gdańsk, Opole, Bydgoszcz, Sejny, Łódź, Skierniewice, Olkusz, Lutoryż, Bukowina Tatrzańska) i za granicą - Niemcy (Lubeka) i Ukraina (Czerniowce) na festiwalach i pojedynczych koncertach. Udziela się również jako kameralista. Prowadzi klasę organów w Archidiecezjalnej Szkole Muzycznej II stopnia w Krakowie. Jest organistą kościoła Bazyliki Mariackiej w Krakowie. Współpracuje jako akompaniator z Chórem Mieszanym CANTICUM IUBILAEUM z Limanowej.

Jakub Garbacz Jakub Garbacz
Urodzony w 1975 roku w Kielcach, swoją muzyczną edukację rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej w Kielcach, w klasie fortepianu Artura Jaronia oraz Janiny Woźniak. Jednocześnie rozpoczął naukę gry na organach u Jerzego Rosińskiego – organisty Bazyliki Katedralnej w Kielcach, a także kształcenie w Diecezjalnej Szkole Organistowskiej w Kielcach pod kierunkiem ks. Zbigniewa Rogali. W 2000 roku ukończył z wyróżnieniem studia w klasie organów prof. Mirosława Pietkiewicza w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Jakub Garbacz uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich interpretacji i improwizacji organowej, które prowadzili m.in.: H.Vogel, L.Lohmann, J.Guileau, L.Digris, B.Haas, P.van Dijk, J.Gembalski, K.Ostrowski, R.M.Stangier, B.Oberhammer, M.Czajka, J.Serafin, J.Regnere, F.Klinda. Uczestniczył również w konkursach muzyki organowej: Brno 1997 (udział w półfinale), Rumia 1997 (II nagroda), Wilno 1999. Aktualnie pełni funkcję pierwszego organisty Bazyliki Archikatedralnej w Łodzi, jest organizatorem cyklicznych koncertów w kościołach Łodzi i okolic. Sprawuje kierownictwo artystyczne nad cyklem koncertów Katedralne Wieczory Muzyczne oraz Dni Muzyki Organowej i Kameralnej w Archikatedrze Łódzkiej, a także nad Festiwalem Muzyki Organowej i Kameralnej w Skierniewicach. Współpracuje z Salezjańskim Liceum Muzycznym w Lutomiersku koło Łodzi, gdzie prowadzi klasę organów. Jakub Garbacz jest współzałożycielem Polskiego Wirtualnego Centrum Organowego (www.organy.art.pl). Koncertował w wielu ośrodkach muzycznych w Polsce i za granicą (zwłaszcza kraje skandynawskie). Na stałe współpracuje z Joanną Woszczyk – Garbacz (flet) oraz z zespołem wokalnym All` Antico. Jakub Garbacz współpracuje z lokalnymi mediami (radio, prasa, TV) promując muzykę organową. Jakub Garbacz jest członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych oraz Wiceprezesem Zarządu Stowarzyszenia PRO MUSICA ORGANA. Prócz działalności ściśle artystycznej zajmuje się także nagraniami dźwiękowymi muzyki organowej i sakralnej.